ПРОБУДЖЕННЯ


Go to content

2

Реколекції > II тиждень

2. ЗАКЛИК НЕБЕСНОГО ЦАРЯ


[95-100 ДВ]: Пункт 1. А. Якщо у пеpшому пункті ми розглядаємо такий заклик земного цаpя, скеpований до його підданих, то наскільки ж гіднішою спpавою є бачити Хpиста, нашого Господа, вічного Цаpя, а пеpед ним весь світ, і те, як Він закликає його і кожну людину зокpема і говоpить:

Б. "Моя воля - завоювати весь світ і всіх воpогів, і так увійти в славу Мого Отця.

В. Тому той, хто захотів би піти за Мною, повинен зі мною тpудитися, щоб, наслідуючи Мене в стpажданні, наслідував також і в славі".

Пункт 2. Подумати, що всі pозважливі і pозумні люди пожеpтвували б себе повністю для праці pазом із Хpистом.

Пункт 3. А. Ті ж, що хотіли б більше Його любити і відзначитися в усякому служіння своєму споконвічному Цаpеві і Володаpеві всесвіту,

Б. нехай не тільки пожеpтвують себе повністю для праці, а навіть більше:

В. діючи пpоти власної чуттєвості та тілесної і мирської любові,

Г. нехай складають жеpтву більшої ваpтості і ваги, кажучи так:

А. Відвічний Володарю всіх речей! Завдяки твоїй благодаті і допомозі я складаю жертву

Б. перед лицем нескінченної Твоєї Доброти і перед Преславною Твоєю Матір'ю і всіма святими небесного хоpу.

В. Хочу і пpагну, і таким є моє добpе обдумане рішення - заpади більшого служіння Тобі і для Твоєї слави - наслідувати Тебе в кpивдах і зневагах та у всілякій вбогості, як зовнішній, так і внутpішній,

Г. якщо тільки Твоя Божа Велич захоче мене вибpати і пpийняти до такого стану життя.

Заклик небесного Царя ви почули і пішли за ним кілька років тому, коли вступили до Згромадження Сестер Служебниць. Рішення було добре, хоч не до кінця усвідомлене. Йдучи за небесним Царем, ви оглядалися також на земних, були роздвоєні між небом і землею. І це роздвоєння в меншій або більшій мірі триває. Ще й досі дехто з вас має сумніви щодо свого покликання.

Земні царі перешкоджали реалізувати покликання в повній мірі.

Повернімося до попередньої медитації, до способу переживання релігійно-моральних вартостей. Як взірці до наслідування тебе тепер мало цікавлять відомі кінозірки і історичні світські постаті. Тепер ти читаєш біографії святих, їх життя, працю. Ти пізнаєш їхню дорогу до святості, наслідуєш їх, утотожнюєшся з ними. Процес переживання релігійно-моральних вартостей через утотожнення себе з іншою людиною, носителем тих вартостей, є позитивним процесом, але до певної міри.

Зроби собі такий уявний експеримент. Ти, напевно, маєш священика, якого найбільше поважаєш, він відіграв велику роль в твоєму духовному житті, привів тебе до Бога, допоміг у скрутну хвилину, є твоїм духовним батьком. Уяви собі, що цей мудрий і богомільний отець одного дня кидає своє священство, кидає віру в Бога і одружується, та ще й з монахинею, і то не аби-якою, а найцнотливішою, яка для тебе була взірцем чернечого життя. вони стають запереченням того, що проповідували, чим жили. Цілковина зміна світогляду в протилежну сторону. ввійди в свої почуття, проси в Бога ласку, щоб ти внутрішньо пережила цю ситуацію, а не втікала від неї. Що буде діятися з тобою? Шок, зневіра, духовна пустка, втрата сенсу покликання, сенсу життя? Якщо твоя віра похитнеться, то це знак, що релігійно-моральні вартості ти переживаєш ще на поверхневому рівні, занадто емоційно привязуєшся до людей, а менше до вартостей, які вони собою уособлюють. Тож безпечніше привязуватися до святих, які вже померли і не зможуть тебе згіршити, ніж до живих, які вже тепер над головами носять аури святості і пливуть зорями по небозводі нашої Церкви.

Наступний етап твого духовного розвитку - інтеріоризація, увнутрішнення релігійних вартостей. в першому тижні реколекцій ти краще пізнала себе і Божу любов в своєму житті. Ти пізнала краще роль інших людей у своєму житті. в другому тижні реколекцій ти повинна звільнятися від впливу інших людей, а піддаватися безпосередньому впливові Бога. в цих реколекціях ти будеш пізнавати земне життя Ісуса Христа, його прагнення, думки, утотожнюватися з самим Богочоловіком, відкривати очі душі і пізнавати Отця небесного. Ів. 14,5-9: "5. Господи, - каже до нього Тома, - не знаємо, куди ти йдеш. І як нам знати тую путь?" 6. Ісус до нього: "Я - путь, істина і життя! Ніхто не приходить до Отця, як тільки через мене. 7. Якщо б ви мене пізнали, то й Отця мого пізнали б. відтепер знаєте його і бачили". 8. А Филип йому: "Господи, покажи нам Отця, і вистачить для нас". 9. "Скільки часу я з вами, - каже Ісус до нього", - а ти мене не знаєш, Филипе? Хто мене бачив, той бачив Отця. Як же ти говориш: Покажи нам Отця?"

Згадай, з якими проблемами ти входила в перший тиждень реколекцій, і наскільки Бог розв'язав ці проблеми. З якими проблемами входиш в другий тиждень? де причина тих проблем? в цих реколекціях Ісус буде до тебе говорити: "Скільки часу я з тобою, а ти мене не знаєш". І треба лише з покорою прийняти ці слова і усвідомити, відкрити, що дійсно, скільки часу вже ношу чернечий габіт, молюся, росту в чеснотах, поборюю вади, а Ісуса зовсім не знаю. І це прозріння буде для тебе спасительним, перейдеш на наступний етап свого духовного розвитку - інтеріоризація вартостей, а якщо говорити класичною релігійною мовою - дорогу просвічення. Перший тиждень був дорогою очищення.

Як акумулятор мусить систематично заряджатися, так і ти мусиш систематично робити реколекції, відходити з гамору і турбот світу на пустелю і заряджати свій дух Божим духом. Отож, залиши всіх земних царів, зроби в своєму серці пустку і збуди голод за Божим словом, як це робить Мойсей в поемі Івана Франка:

Огорнула мене самота
Як те море безкрає,
І мій дух, мов вітрило, її
Подих в себе вбирає.
О, давно я знайомий, давно,
З опікункою тою.
Увесь вік - чи в степах, чи з людьми
Я ходив самотою.
Мов планета блудна я лечу
в таємничу безодню,
І один чую дотик іще -
дивну руку Господню.
Тихо скрізь, і замовкли уста,
Запечатано слово,
Тільки ти на дні серця мого
Промовляєш Єгово!
Лиш тебе моє серце шука
У тужливім пориві.
Обізвися до мене ще раз,
Як колись на Хориві.


Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu
Hosted by uCoz