ПРОБУДЖЕННЯ


Go to content

5

Реколекції > ІІІ тиждень

5. АРЕШТ


Мт. 26: "47. Він говорив ще, як надійшов Юда, один з дванадцятьох, а з ним і сила народу з мечами та дрючками - від первосвящеників та старших народу. 48. Зрадник його дав їм знак, мовивши: "Кого я поцілую, це він, беріть його." 49. І відразу ж підійшов він до Ісуса й каже: "Радуйся, мій Учителю!" - та й поцілував його. 50. Тоді питає його Ісус: "Чого прийшов єси, друже?!" - І зараз ті приступили, наклали на Ісуса руки і схопили його. 51. Аж тут один із тих, що були з Ісусом, простягнув руки, вихопив свого меча й, ударивши слугу первосвященика, відтяв йому вухо. 52. Тоді Ісус сказав до нього: "Вклади твій меч назад до піхви: всі бо, що за меч беруться, від меча загинуть. 53. Чи гадаєш, що я не міг би попросити Отця мого, і він зараз же не дав би мені більш як дванадцять легіонів ангелів? 54. Як же то збулися б Писання, що воно так мусить статися?" 55. Тоді Ісус промовив до народу: "Немов на розбійника вийшли ви з мечами та дрючками, щоб мене схопити! Щодня сидів я, навчаючи, у храмі, і ви мене не взяли. 56. Та все це сталося, щоб збулися Писання пророків." Тоді всі учні залишили його й повтікали. 57. Ті, що схопили Ісуса, повели його до первосвященика Каяфи, де зібралися книжники та старші. 58. Петро ж ішов слідом за ним поодалік, аж до палацу первосвященика й, увійшовши до середини, сів із слугами, щоб побачити, чим воно скінчиться".

Зрада, муки, смерть Божого Сина були поступовими елементами Божественної історії спасіння світу. Але це не означає, що люди, які брали в цьому участь, були для цього наперед детерміновані чи запрограмовані Божою волею. Християнська Церква вже на початку свого існування зіткнулася з гностицизмом - релігійно-філософською системою, яка вважала, що доля кожної людини визначена наперед, що людина народжується поганою або доброю. Значить, погана людина буде чинити погані вчинки, добра - добрі. Згідно з такою доктриною зло в світі наперед визначене Богом. Такий Бог ніяк не вписувався в поняття християнського Бога - доброго і милосердного, що створив світ і людину з любові і для любові. Але якщо Бог добрий і не може чинити зло, то чому в світі зло існує? Християнські мислителі розв'язали цю загадку. Наприклад, Ориген, відомий християнський мислитель третього століття, в своїй головній праці "Основи" поставив дві фундаментальні концепції: вільна воля людини і Боже Провидіння. Людина - вільна істота, і в любій ситуації має право вибору, а не детермінована наперед до конкретної дії. Бог поважає волю людини і тому дозволяє їй чинити зло. Але в любій ситуації Боже Провидіння завжди з людиною, Бог усіма можливими способами, але не насильно, впливає на людський розум, серце, щоби спрямувати людину на правильну дорогу. І те, що ми часто сприймаємо як зло, насправді являється проявом Божої педагогіки і любові, чого наш обмежений розум не може, а часто і не хоче зрозуміти.

Учні Ісуса мали такі самі проблеми. Три роки Він їх вчив, проповідував, пояснював своє вчення. Але все це вони сприймали на поверхневому рівні. Їх серця спали. І тому в цей важливий, кульмінаційний момент місії Ісуса вони нічого не розуміють. Ісус перестерігав їх, перестерігав Юду. Навіть тепер, в момент зради Юди, Він не має до нього поганих почуттів, а говорить: "Чого прийшов єси, друже?!", щоби Юда задумався над цим глибше, що він чинить?

Учні зі всіх сил противляться подіям. Петро мужньо захищає Вчителя. Ісус його зупиняє. Зрозуміння того, що відбувається, прийде до апостолів пізніше, коли все кінчиться, Святий Дух просвітить їх розум, і Євангеліє почнуть розуміти серцем.

Роздумуючи про ці події, не шукайте винних, не розділяйте людей на добрих і поганих. Поганих тут немає. Кожна людина, що брала в цьому участь, мала свої погляди, свої поняття добра і зла, була рабом свого світогляду, і робила те, що вважала потрібним. Постарайтеся в біблійних постатях побачити себе, свою обмеженість, свій гріх. Сьогодні, після 2000 років, ми нічим не відрізняємося від тих людей. Вчення Ісуса ми, переважно, сприймаємо розумом, а не серцем, і тому задаємо Богові ті ж питання: чому так важко жити, чому в світі стільки зла, де ж Божа справедливість, любов і милосердя. Не задавайте Богові таких питань. Моліться, щоби Він відкрив нам очі, дав ласку хоч трішки побачити світ так, як Він його бачить. І тоді ми побачимо, що цей світ дійсно чудовий і ним керує Божественна любов.


Sub-Menu:


Back to content | Back to main menu
Hosted by uCoz